Меню
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА під час карантину КОНСУЛЬТАЦІЇ
Сьогодні у садочку 54 дитини. Меню: сніданок-манна молочна каша, чай з лимоном, булка з вершковим маслом і твердим сиром; обід-борщ з сметаною, котлети січені з птиці, каша гречана в'язка, сік, хліб житній; полудень-риба тушкована в томатному соусі з овочами, картопляне пюре, какао на молоці, ватрушка з сиром.

 

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ


Екологія – це все те , що оточує кожного з нас. Ще ніколи так гостро не стояла загроза екологічної кризи , як сьогодні. На планеті з лякаючою швидкістю зникають різні види унікальних рослин і тварин. З кожним днем все більше забруднюється навколишнє середовище.


Щоб запобігти варварському відношенню до природи, варто починати екологічну культуру з найменших років. Тому в наші дні екологічне виховання дошкільників здобуває зростаючу актуальність.


Дошкільний вік – самий відповідний час для формування у дитини особистісного сприйняття світу. Діти в ранньому віці дуже чуйні, емоційні,милосердні й сприймають природу як цілісний живий організм. Формування активної позиції захисника й помічника світу природи є основою у формуванні екологічної культури дошкільників.


Яке значення має для дошкільнят екологічне виховання :


- виробляє особисту відповідальність за збереження природи;


- виховує почуття прекрасного, здатність бачити красу навколишнього світу;


- дає розуміння взаємозв’язку всього живого на планеті;


- запобігає агресивні, руйнівні дії по відношенню до природи;


- спрямовує дитячу активність у позитивне русло;



- розширює світогляд.

 

Зрозуміло, що екологічний розвиток дитини в дитячому садочку під керівництвом досвідчених педагогів буде особливо ефективним, якщо воно пов’язане з екологічним вихованням у сім ї. Тому педагоги повинні спонукати, консультувати , направляти батьків на створення еколого – розвивального середовища в сім ї.     


Як прищепити дитині екологічну культуру в родині ?


Виховання дитини починається з родини, в тому числі і екологічне. Діти копіюють поведінку своїх батьків. Тому дуже важливо, щоб батьки пояснювали дітям основи екологічно доцільної поведінки , підкріплюючи свої слова діями. Не можна навчити дитину тому, чого самі батьки не дотримуються. Не проходьте повз біду, в якій опинилися рослини чи тварини, покажіть малюкові, як можна надати посильну допомогу.


Розповідайте дитині про дивовижне розмаїття форм життя на суші і в воді. На цьому шляху вам допоможуть ілюстровані енциклопедії та кінофільми на екологічну тематику.


Частіше читайте дитині чудові добрі розповіді про природу. А допоможуть вам у цьому оповідання і казки відомих письменників В. Біанкі, Л. Толстого, Б.Заходера, Н. Сладкова, К.Ушинського, В. Сухомлинського. Діти готові годинами зачаровано слухати розповіді дорослого. Після читання поговоріть з малюком про проблеми героїв і про можливі шляхи їх вирішення.


Особливе місце в екологічному вихованні займають казки , придумані самими дітьми. Допоможіть дитині розпочати складати казку, разом придумайте продовження. Завдяки казкам дітям у доступній формі можна розповісти про складні явища в природі, взаємозв’язки в природі, відношення людини і природи.


Всіляко залучайте і заохочуйте участь дитини у догляді за рослинами або тваринами. Починати можна з найпростішого – поливу улюбленої рослини або установки годівнички взимку. Ранковий спів птахів під вікном буде приємний тим, хто їх годував взимку, а квітуча рослина на вікні порадує того , хто її поливав, доглядав за нею.


Розповідайте дитині в доступній формі про проблеми навколишнього середовища, шукайте разом шляхи і методи їх вирішення.



Влітку екологічне виховання може стати для батьків і дітей захоплюючою пригодою. Прогулянки в ліс, поле, парк , луг допоможуть ближче познайомитись з представниками місцевої флори і фауни. А добрі справи, наприклад «Швидка зелена допомога», «Лісовий патруль», «Чисте узбічча» , «Чистий струмочок» допоможуть надати посильну допомогу тим, хто її потребує невідкладно, а дитині здобути безцінний досвід допомоги слабкішому.

Важливе місце в екологічному вихованні дошкільнят належить іграм. Влаштуйте, наприклад, маленький театр з ігровими персонажами – ляльками. Нехай герої розкажуть дитині про те, як себе потрібно вести по відношенню до природи, яких помилок можна допуститися, як їх вирішувати. Разом з героями такого театру дитина вчитиметься познавати навколишній світ, разом радітиме і сумуватиме, жартуватиме і сміятиметься та саме головне – не залишиться байдужим.

Варіантів і форм проведення екологічної роботи з дітьми дошкільного віку безліч. Все залежить від вашого бажання і фантазії. Але навчити дитину з ранніх років жити у злагоді з навколишнім середовищем – це не просте, але дуже важливе завдання. І можливо деяким дорослим слід вчитися разом з дитиною.».

 

КОРИСТЬ ДИХАЛЬНОЇ ГІМНАСТИКИ ДЛЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ



Ми дихаємо, а значить живемо! Всі ми бажаємо міцного здоров’я собі, своїм дітям, родичам, друзям… Та не завжди задумуємося, що саме від нашого дихання залежить і наше здоров'я. Усі фізичні вправи певною мірою пов’язані з функцією дихання, тому будь-які види фізичної культури в широкому розумінні можна вважати дихальною гімнастикою. Дихальна гімнастика відіграє важливу роль в оздоровленні організму, тому дошкільників обов’язково потрібно навчати дихати правильно. Але як правильно? Вдих повинен проводитися через ніс, а видих через рот. При вдиху стежити, щоб плечі не піднімалися, а під час видиху плавно видихати повітря, щоб щоки не роздувалися. Аби вдих був поглибленим, дітям пропонують конкретне й зрозуміле завдання — «понюхати квітку». Для цього під час вдиху їм слід припідняти голову, випрямити шию.


Дихальні вправи сприяють насиченню киснем кожної клітинки організму. Уміння керувати диханням сприяє вмінню керувати собою. Крім того, правильне дихання стимулює роботу серця, головного мозку і нервової системи, позбавляє людину від багатьох хвороб, покращує травлення (перш ніж їжа переварена і засвоєна, вона повинна поглинути кисень з крові і окислитися). Дихальна гімнастика розвиває ще недосконалу дихальну систему дитини, зміцнює захисні сили організму і має ряд переваг.


А щоб така гімнастика стала ще й цікавою для малечі, пропоную з нескладного побутового матеріалу, який знайдеться в кожному домі, виготовити незвичайні посібники. Ви і ваші діти отримають не лише користь, а й веселу гру!


Вправи дихальної гімнастики для дітей дошкільного віку.


«Король вітрів»


Мета: формувати в дітей валеологічні знання, тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м'язи обличчя.


Матеріал: паперові вертушки або кольорові кульки на нитці.


Хід: Ведучий розповідає: «Зібралися якось вітри зусібіч світу й засперечалися, хто з них найдужчий. Далі влаштували змагання: який же вітер з-поміж них дме найсильніше?» Діти по двоє дмуть на вертушку (перемагає той, чия вертушка довше крутиться; або той, чия підвішена на нитці кулька підлетить найвище (три спроби).


Ведучий застерігає: коли дмухаєш, повітря вдихається через ніс і різко видихається дитиною через рот. З кожної команди обирають найвправнішого, й ці діти змагаються між собою. Переможець стає «королем вітрів».


«Вітерець у пляшечці»


Мета: тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м'язи обличчя.


Матеріал: Цей посібник виготовлений із пластикової пляшки, різнокольорового паперу, кульок пінопласту, трубочки для коктейлю


Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у пластикову пляшечку, піднімаючи кульки пінопласту, утворюючи «вітер».


«Завбачливі хом'ячки»


Мета: формувати в дітей основи елементарних знань про роботу органів дихання людини, вчити носового дихання та координації рухів.


Матеріал: два стільці, аркуші паперу, 4-5 фантів («зернин»).


Хід : Ведучий розповідає дітям, що хом'ячки зберігають запаси їжі між щічок. Пропонує малим стати хом'ячками й перенести через «болото» «зернини». Кожен учасник гри бере в руку фант («зернину»), надимає щоки й рухається від стільця до стільця (долає «болото») по розкладених на підлозі аркушах паперу («купинах»). Залишивши фант на стільці, плескає себе по щоках, видихаючи повітря, й по "купинах" повертається назад.


«Пір'їнки»


Мета: формувати, зберігати, зміцнювати й відновлювати фізичне здоров'я дітей, вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.


Матеріал: 4 стільці, 2 мотузки, 10 жмутиків пір’їнок, зв’язаних по три штуки.


Хід: Поміж стільців натягують мотузку з прив'язаними до неї жмутиками пір'їнок на відстані 10 см один від одного. Учасники гри розподіляються на дві команди й розташовуються біля мотузки навпроти пір'їнок на відстані 50 см.


На сигнал вихователя, глибоко вдихнувши повітря носом, потужним видихом здмухують пір'їнки. Щоб зробити потужний видих, губи треба скласти трубочкою, а щоки надути.


«Віхола»


Мета: вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.


Матеріал: поліетиленовий пакетик з намальованим на ньому образом дерева, сніговичка, зайчика, тощо; кульки пінопласту ; трубочки для коктейлю.


Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у поліетиленовий пакетик, піднімаючи кульки пінопласту , утворюючи «віхолу».


«Булькання»


Мета: виховувати в дітей потяг до здорового способу життя, відновлювати носове дихання, формувати ритмічний видих, поглиблювати його.


Матеріал: склянки, на третину наповнені водою, соломинки, фанти.


Хід: Біля кожної дитини на столі стоїть склянка з водою та соломинкою.


Вихователь показує, як правильно видувати повітря через соломинку, щоб отримати тривале булькання (глибоко вдихати через ніс, потім робити глибокий довгий видих через соломинку).


«Совонька-сова» 

Мета: формувати в дітей практичні вміння та навички, які сприяють зміцненню дихальної системи, розвивати корекцію руху рук з дихальними рухами дитячої груднини, сприяти поліпшенню функцій дихання.

Хід: Діти сидять півколом біля ведучого. На сигнал «День!» повільно повертають голову праворуч-ліворуч. На сигнал «Ніч!» дивляться вперед і змахують руками – «крилами». Опускаючи їх донизу, протяжно, без напруги, промовляють: «У-у-ф-ф». Гра повторюється 2-4 рази.


«Чия кулька далі»

Мета: формувати в дітей дбайливе ставлення до власного здоров'я, зміцнювати коловий м'яз рота, тренувати правильне ротове дихання.


Матеріал: стіл, дві пінг-понгові кульки різного кольору, два кубики (ґудзики).


Хід: Діти розподіляються на пари, й кожен обирає свою пінг-понгову кульку. За командою вихователя, діти вдихають повітря через ніс і ротовим видихом дмуть на свою кульку. На місці, де вона зупиниться, ставлять збоку кубик або кладуть ґудзик відповідного кольору.


«Кулька луснула»


Мета: формувати в дітей навички грудно-черевного дихання; вчити правильно стулювати уста, включати носове дихання, дбайливо ставитися до органа нюху.

Хід: Ведучий пропонує «надути кульку». Надуваючи кульку, діти широко розводять руки в сторони й глибоко вдихають носом. Видихаючи повітря в уявну кульку через рот, вимовляють: «Ф-ф-ф», повільно з'єднуючи долоні під «кулькою». Потім на оплеск ведучого "кулька лускається" - діти плещуть у долоні. З кульки виходить повітря — діти вимовляють: «Ш-ш-ш», витягаючи губи трубочкою, й кладуть руки на коліна.






волог.:

тиск:

вітер: